29 Temmuz 2010 Perşembe

BAŞBAKAN TAMGÜN HAKKINDA KONUŞTU

12 Eylül'de yapılacak olan referandum öncesi Kütahyalılara hitap eden Başbakan Erdoğan Kütahya'dan memnun ayrıldı.

KÜTAHYA-Anayasa değişikliği ile memurlara toplu iş sözleşmesi hakkı getirdiklerini vurgulayan Erdoğan, bu haktan, Türkiye'deki yaklaşık 2 milyon memur emeklisi vatandaşın istifade edeceğini belirtip, muhalefetin emeklilere yönelik tutumunu eliştirerek şunları söyledi: "Hani sen emekli dostuydun? Madem emekli dostusun, neden bu düzenlemeye 'hayır' diyorsun? Benim emekli vatandaşım 'akıl tutulması' yaşıyor diye aşağılayanlar, asıl akıl tutulmasını kendileri yaşıyorlar. Dün bu zihniyet benim vatandaşıma 'bidon kafalı' diyordu. Dün bu zihniyet benim vatandaşıma 'göbeğini kaşıyan adam' diyordu. Bugün aynı zihniyet, benim emekli vatandaşımın AK Parti'ye oy vermesini hazmedemiyor, benim emekli kardeşlerime 'akıl sağlıkları bozuk' diye hakaret ediyor'' dedi.


Başbakan Erdoğan 12 Eylül'de yapılacak olan referandumda bulunan Anayasa pakedi hakkında da değerlendirmelerde bulundu. Başbakan Erdoğan Muhalefetin geçen yasama döneminde 113 kez, bu yasama döneminde 44 kez Anayasa Mahkemesi'ne gittiğine dikkati çekti. Erdoğan, ''Ben de onun için bunlara diyorum ki, bunlara göre Anayasa Mahkemesi, Ana Muhalefet Mahkemesi oldu. Orada yattılar, orada kalktılar. Sen hakaret etmeyi bırak, çirkin benzetmelerle siyasetin üslubunu ayaklar altına almayı bırak, fındık kabuğunu doldurmayacak muhalefet zihniyetini bırak da çık, aziz milletime şu doktorların Tam Gün Yasası'nı neden Anayasa Mahkemesi'ne taşıdınız? Bunu neden iptal ettirdiniz? Önce onu açıkla. Ardından, Sağlık Bakanlığımızın yaptığı bir basın açıklamasını Danıştay idari işlem gibi gördü, bir gün içinde, rekor bir sürede karar verdi ve 30 Temmuzda başlayacak uygulamayı durdurdu. Böyle bir şey olamaz. 'Ben yaptım oldu' mantık bu. Milletin mağduriyeti bunların umurunda değil, hiçbir zaman da umurlarında olmadı. Çünkü bunların tuzu kuru" dedi.

MEDİMAGAZİN.COMDAN ALINTIDIR