13 Şubat 2014 Perşembe

İçişleri Bakanlığı'ndan 112 Çağrı Merkezleri Projesi


112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ PROJESİ


Ülkemizde farklı acil çağrı durumları için (yangın, sağlık, güvenlik-asayiş) hâlihazırda farklı hizmet numaraları kullanılmaktadır. Birden fazla olan acil çağrı numaralarının, Avrupa ülkelerinde olduğu gibi tek numara (112) altında toplanması için 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi Bakanlığımız koordinesinde yürütülmektedir.

112 Acil Çağrı Merkezlerinin Çalışma Usulü:

Acil Çağrı Merkezleri Projesinde, sağlık, itfaiye, jandarma, polis ve Valiliklerce gerekli görülen diğer birimlerin aynı mekânda olduğu ve koordinasyon imkânı sağlayan co-location modeli tercih edilmiş ve çalışmalar buna göre yapılandırılmıştır. Bu modelde çağrının alınması, olayların takip ve koordinasyonu aynı salon içerisinde bulunan görevliler tarafından yerine getirilmektedir.

112 acil çağrı merkezi sisteminin iki temel amaç ve işlevi vardır;
Acil durum çağrısı yapma halinde vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir numarayı öğrenmeleri.
Acil yardım çağrısı alındıktan sonra en kısa sürede olay mahalline ya da acil durumdaki kişiye ulaşabilme.

Acil yardım çağrısı amacıyla herhangi bir vatandaşımız tarafından 112 acil çağrı merkezi arandığında, sabit hatlardan gelen çağrılarda arayan kişinin isim, adres ve konum bilgisi yazılım üzerinden Türk Telekom A.Ş. tarafından çağrı ile birlikte 112 acil çağrı merkezine iletilmektedir. Mobil hatlar üzerinden yapılan çağrılarda ise çağrının yapıldığı yerle ilgili olarak, şu anki teknolojiyle baz istasyonlarının kesişim noktaları alınarak yaklaşık bir konum belirlemesi yapılabilmektedir. 112 çağrısını alan görevli personel (çağrı alıcı) olaya ilişkin genel bilgileri aldıktan sonra bu bilgileri yazılım üzerinden aynı salon içinde bulunan ilgili birimlerin uzman personeline (çağrı yönlendirici) çağrıyla birlikte aktaracaktır. 112 acil çağrı merkezlerinde kullanılacak yazılım coğrafi bilgi sistemi ile entegre bir yazılım olduğu için bu sistem sayesinde vatandaşın adres tespitinin kolaylaşması ile zamandan tasarruf sağlanacaktır. Araçlarda bulunan araç takip sistemleri sayesinde 112 acil çağrı merkezi görevlileri alanda bulunan kurumlara ait müdahale araçlarının durumlarını ve yerlerini görebilecek ve ilgili birimin uzman personelleri (polis-jandarma-itfaiye-ambulans) olayın mahiyetine göre aralarında koordinasyon sağlayarak olay yerine en yakın personel, ekip ya da aracı olay mahalline sevk edebileceklerdir. Bu sayede saniyelerin önemli olduğu acil durumlarda olaylara hızlı, etkin ve koordinasyon içerisinde müdahale edilebilecektir.

Proje Kapsamında Yapılan Çalışmalar:


112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi, pilot iller olarak belirlenen Antalya ve Isparta’da tamamlanarak Çağrı Merkezleri Sayın Başbakanımız tarafından 07 Ağustos 2010 tarihinde hizmete açılmıştır. Projenin kademeli olarak ülke geneline yaygınlaştırılması amacıyla çağrı merkezi binalarının yapımının tamamlandığı 10 ilimiz için (Afyonkarahisar, Aksaray, Burdur, Denizli, Karaman, Kırıkkale, Kırşehir, Konya, Mersin ve Niğde) teknik altyapı kurulum işi sözleşmesi 03.07.2012 tarihinde ASELSAN A.Ş. ile imzalanmıştır. Söz konusu illerde çağrı merkezleri faaliyete geçirilmeye başlanmıştır.

Ayrıca 24 ilimize de (Adana, Amasya, Ankara, Aydın, Balıkesir, Bilecik, Bolu, Bursa, Çanakkale, Düzce, Eskişehir, Hatay, İzmir, Kayseri, Kocaeli, Kütahya, Manisa, Muğla, Nevşehir, Sakarya, Sivas, Uşak, Yalova ve Yozgat) çağrı merkezi binalarının yapımında kullanılmak üzere ödenek aktarılmıştır. 6 ilimizde ise (Ankara, Hatay, Kocaeli, Kahramanmaraş, Trabzon, Yalova) çağrı merkezi binalarının yapımı tamamlanıp yazılım ve donanım altyapı kurulumuna hazır hale getirilmiştir.

Alıntı:http://www.illeridaresi.gov.tr/Iller/Illericerik.aspx?icerik=117

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü yorumlarınız...