19 Ekim 2012 Cuma

İTÜ'de 50-Dliler eylem çadırı kuruyor

İstanbul Teknik Üniversitesi Yönetim Kurulu işten çıkartılan araştırma görevlileri ile ilgili bugün toplantı yaptı.
Toplantı sırasında İTÜ'lü asistanlar, "Hakkımızda karar vermek üzere tek gündemle toplanan Üniversite Yönetim Kurulu bitinceye kadar ve sonrasında İTÜ Rektörlüğü önündeyiz" diyerek Rektörlük binası önünde eylem yaparak sonucu bekledi.

"Yönetim Kurulu iradesini yitirdi"

 

İsminin yayınlanmasını istemeyen bir asistan bianet'e Yönetim Kurulu toplantısını değerlendirdi:
"Ulaştığımız bilgiler tam olarak net değil. Ancak 82 araştırma görevlisinin kısa zaman içinde üniversiteyle ilişiğinin kesileceğini öğrendik. Bizim için bu,  ilişiklerinin her an kesilebileceği anlamına geliyor. Rektörün bu sorunu çözmek için Üniversite Yönetim Kurulu'ndan yetki aldığı da ulaştığımız başka bir bilgi. Bu, hem Üniversite Yönetim Kurulu'nun iradesini kısmen ortadan kaldırması hem de bilinmezlik yaratması bakımından tamamen olumsuz bir gelişme."
İşten atılan on araştırma görevlisinin işe geri alınması talebiyle eylem yapan asistanlar, 83 asistanın daha işten çıkarılmasını gündeme getiren bu karar karşısında Rektörlük binası önünde çadır eylemi başlatma kararı aldı. Asistanlar mesai saatleri süresince, Rektörlük önüne kurdukları çadırda olacaklar.

Ne olmuştu?

 

İstanbul Teknik Üniversitesi'nde (İTÜ) Eylül ayından itibaren on asistan işten çıkarıldı. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanun 50/d maddesiyle istihdam edilen araştırma görevlileri görev süreleri ve özlük haklarında yapılmak istenen değişiklikler sonucu işlerinden olmuşlardı. Bu gelişme üzerine Asistan Dayanışması İnisiyatifi yüze yakın araştırma görevlisinin daha işini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu belirterek, 15 Ekim'de düzenledikleri İkinci Araştırma Görevlisi Şenliği'nde YÖK'ü ve Rektörlüğü protesto etmişti.

Alıntı:Bianet.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü yorumlarınız...