15 Aralık 2011 Perşembe

Araştırma görevlileri için komisyon önerisi

CHP , araştırma görevlilerinin sorunlarının araştırılması için komisyon kurulmasını önerdi.CHP Kırklareli Milletvekili Turgut Dibek ve arkadaşlarının önerisinde , üniversitelerde çalışan öğretim elemanı sayısının %45'inin araştırma görevlilerinden oluştuğu belirtildi.

Araştırma görevlilerinin maddi sıkıntı içinde oldukları , YÖK'ün karar ve yönetim mekanizmasında yer almadıkları söylendi.Gerekçelerde şunlara değinildi:

''Araştırma görevlilerinin görev tanımında da belirsizlik bulunmaktadır.YÖK Kanunu'nun 33. maddesine göre 'araştırma görevlileri , yükseköğretim kurumlarınca yapılan araştırma , inceleme ve deneylerde yardımcı olan ve yetkili organlarca verilen diğer görevleri yapan öğretim yardımcılarıdır' denilmektedir.Ancak tanım belirsizliği nedeniyle ,asıl işi araştırma olan bu öğretim elemanları; ders anlatma, sınav sorusu hazırlama ,sınav kağıtları okuma gibi görevlerle adeta 'okutman , uzman veya öğretim görevlisi' olarak kullanılmaktadır.''


Alıntı : AA -Yusuf ÇELEBİ