29 Temmuz 2010 Perşembe

ÖZEL SEKTÖRDE ÇALIŞACAKLARA

Öncelikle kendim yaklaşık üç yıldır özel sektörde çalışmaktayım. Daha önce devlet hastanesinde çalışıyordum ;fakat tayin yaptıramadığım için özel sektöre geçmek zorunda kaldım ,zorunda kaldım diyorum çünkü şartlar beni mecbur etti .Doğruyu söylemek gerekirse özel sektörde bir gün daha kalmak istemiyorum ancak başvurduğum dört kuradada istediğim yer çıkmadı.Maddeler halinde sizlere bilgi vermek istiyorum ;çünkü bunların hepsi bizzat tarafımca yaşandı.

1)Kesinlikle tek özel sağlık kuruluşu olan bir il veya ilçede başlamayın ,mutlaka başka alternatifleriniz olsun, en azından bir tanesiyle anlaşamazsanız diğerine geçersiniz.

2)Başlangıçta size gökteki yıldızları vaad edebilirler , ayaklarınız yere bassın çünkü karşınızda sizinle pazarlık yapan kişi tam bir esnaf ve sizin gibi onlarca hekimle daha önceden konuşmuş bir profesyonel.

3)Tüm branşlarda doktor aranıyor ilanlarına rağbet etmeyin.Eğer yeni bir sağlık kuruluşuysa değerlendirilebilir;ancak bu %1 den az ihtimal ,Çünkü genelde bu ilanlar hekimlerle yeni sözleşme döneminde eski hastaneler tarafından hekimin pazarlık gücünü kırmak için yapılıyor,bunu yapanların çoğuda maalesef sevgili meslektaşlarımız hani o Hipokrat yemininde kardeşimiz olanlar.

4) Eğer konuşurken sık sık'' etik'' kelimesi içeren allı pullu cümleler kuruluyorsa o işyerinden süratle uzaklaşın arkanıza bile bakmayın.

5)ilanlarda hangi kurum olduğu yazmıyor , sadece tel.no varsa aramayın çünkü daha önce aynı yere sizin gibi en az 25 kişi başvurdu vebir süre çalıştı ve ayrıldı.

6)Daha ilk görüşmede sizden önceki hekimin ne kadar kötü ve tembel olduğunu söylüyorsa siz ayrılırkende aynı şeylerin olmaması için hiç bir garantiniz yok.

7) Mutlaka sözleşme yapın . sözleşmesiz çalışmayın

8)Ücret konusunda her zaman net elime ne geçecek diye sorun ,cevabını almadan ayrılmayın.Eğer futbolcunun top çevirmesi gibi lafı çeviriyorsa derhal uzaklaşın Çünkü size söylediği rakamlar asla net değil , söylediği rakamların yaklaşık %35 i vergi kesintisine gidecek .Ayrıca bağkur ve sigortanızın bir bölümünüde size ödettireceğinden emin olabilirsiniz.

9)yıllık izinler ücretlimi değilmi diye mutlaka sorun.

10)Çoğu defa sizi bağkurlu yapıp düşük prim ödeyeceksiniz böylece geleceğinizden de çalacaklar.

11)Laboratuardan pay veriyormusunuz diye sorun eğer bu pay vermeyi etik bulmuyoruz diyorsa madde 4 ' ü tekrar okuyun

12)görüştüğünüz kişi DOKTORSA ve size biz diğer hastane sahipleri gibi inşaatcı veya müteahhit değiliz diyorsa o meslektaşınızdan süratle uzaklaşabilirsiniz çünkü tam bir fırıldakla karşı karşıyasınız.

13)eğer bu 12 maddeyi okuyup hala özele geçmek istiyorsanıza sizde benim gibi bilgisayarın karşısına geçip yaklaşık 6 ay geçtikten sonra bir oniki maddede siz hazırlarsınız.


Not şu anda üç aylık maaşımı alamadım , devletin tayin açıklamasını Mecnun' un Leyla ' yı beklediği gibi sağlık bakanlığı personel şube genel müdürlüğü internet sitesi başında bekliyorum.


UZ. DR. Y.Y.


MEDİMAGAZİN.COM DAN ALINTIDIR